2 Ekim 2012 Salı

Fiat Coupé /Ghibli/Tipo/Croma/Alfa 155/ 2000 16V Rolanti Valfi (V.A.E) Onarımı.

Bu rolanti valfinden çekmeyen 2000 8V / 16V kullanıcısı sanırım kalmamıştır illaki herkez bir şekilde bu dertten müzdarip.
Arızası durumunda fazla yakıt yakma,silkeleme,performans düşüklüğü,rolanti düzensizliği gibi arızalara sebep olan meşhur V.A.E idle selenoid

1441l.jpg

Valfi kullanan araçlar.

ALFA
*155
FIAT
*Coupe
*Croma
*Tempra
*Tipo
LANCIA
*Dedra
*Delta
*Prisma
MASERATI
*Biturbo
*Ghibli
*Quattroporte
*Shamal
FORD
*Escort Cosworth
*Sierra HB Cosword

Diğer markalarla aramak daha zor olduğu için biz fiat olarak bakıyoruz parça kodu 7740101 yenisini almak isterseniz 390 tl gibi bir fiyatı var.

Parçanın % 90 arıza sebebi aşınmadan dolayı hava kaçırması ve düzensiz hava girişinden ötürü düzensiz motor çalışması.
Aşınma sebeplerinden başlıcası manifoldtan gelen yağ buharı, bu montaj hatasını anlayan Fiat 46459865 parça kodlu filtreyi çıkardı ve 96 sonrası üretimde standart hale getirdi. Fakat ülkemizde bu parça yok nedense.!

pic9lw.jpg

Normal hava filtresinden gelen toz zerrecikleri içeriden gelen yağ buharı yüzünden balçık gibi pistonu kaplıyor ve hareket halinde aşınmasına sebep oluyor.
Bir diğer aşınma sebebi ise tiner ve balata temizleme spreyi ile temizlenip tekrar geri takılması ki bu iki üründe aşındırıcı.
Temizleme işlemi için Fiat'ın tavsiyesi WD-40 temizleyip yağlayıp söktüğünüz şekilde geri takılması gerekli.

Geçelim onarım işlemine Valf üzerinde elektronik bir sorun yok ise sadece aşınma kaynaklı bir sorun var ise bu şekilde % 95 oranında sorunumuz çözülüyor.
Bilinen torna işlemi eğer Valf içerinde bir aşınma söz konusu değil ise işe yarıyor fakat dikkat edilmesi gerekli torna işlemi yapılmadan önce elinizdeki Valf in iç silindirik ölçüsü alınarak yapılmalı. Uğraşılmadan geçiştirilen yapılan torna işlemlerindede sonuç alamıyorsunuz.

Benim yaptığım piston torna işlemi.
picturee007.jpg
Torna işlemi yapılan yerler sarı renkte olanlar.
picturee006medium.jpg

Sadece bu işlemi yaparak sonuç alamıyorsanız kimsenin dikkat etmediği bir husus daha var oda Valfin içinin silindirik olmaması yani onunda aşınması.
Silindirin Valfe girdiği kısımla içerisinde silindirin hareket ettiği kısım çoğu zaman birbirini tutmuyor bu durumda Valf üzerindede torna işlemi yapılması gerekli.
İnce bir torna kalemi olan tornacılar bunu rahatlıkla yapabilir Örneğin Valfin giriş kısmı 16.5 olarak çıkıyor içerisi ise 16.9 böylece hava kaçırma olayını engelleyemiyoruz.

14411.jpg

Torna işlemini gereken şekilde yaptırdıktan sonra WD-40 kullanarak parçaları yağlıyor ve yerine takıyoruz.
Bu sırada Valf in yerine otururken arada kalan oring leride değiştirebilirsiniz yalıtım için iyi olur 50 kuruş maliyeti var ikisinin.
İlk seferinde bir miktar valf üzerindeki vidadan ve kelebek üzerindeki vidadan ayar gerekebilir bunu deneyerek yapabilirsiniz genelde 6-7 diş sıkmak yeterli oluyor.
Bu işin ticaretini yapanlar var fakat kimse birşey paylaşmıyor ve bu kadar detaylı tamirat oralardada söz konusu değil sadece pistona işlem yapıılıyor.
maksat herkes yararlansın işini görsün.

:S:

0 yorum: