10 Eylül 2014 Çarşamba

Fiat Linea / Renault Clio / Anahtar Kabı Değişimi

Zamanla eskiyen anahtarımı, dış kab alarak yenileme işlemi yaptım.
Kabın orjinali malesef yok, yetkili servis te bulamıyorsunuz. Servis anahtarı yeniliyor maliyeti de 450-500 lira civarında. Dış kabı internette 30-40 TL arasına bulabilir ya da benim gibi Tahtakale den 15 TL ye alabilirsiniz. Renault Clio için olanı da 8 TL bir fiyata aldım.

Daha önce sadece tuş takımı almıştım fakat bagaj düğmesi dışındaki düğmeler uymamıştı.
















Linea anahtarı, arka logo nun altındaki ufak yıldız vida sökülerek kolayca açılıyor.




Yapılacak işlem basit, devreyi ve pil yatağını olduğu gibi yeni kab a geçiriyoruz.




Metal kısım eskidiği için onuda değiştirdim, kenarındaki ufak pim çıktığında anahtar metal gövdeden ayrılıyor.


Anahtarı gövdeye takmadan önce polisaj makinasında parlattım. 
Anatar yuvasına oturduğunda, 3-4 tur geri sararak yayın gerginleşmesini sağlıyoruz.


Üzerinde numaralar yazdığı için, orjinal den çıkan pil yuvasını kullandım.


İşlem tamamdır, eski Logo yu yapıştırdıktan sonra anahtarımız kullanılabilir durumda.

Ek olarak ilk denediğim kumanda kılıfları malesef kullanışlı değiller.


Yukarıda bahsettiğim Clio anahtarı içinde benzer işçilik söz konusu.
Dış kabı sökerken vida yok, kenardan ince bir tornavida ile zedelemeden sökülebiliyor.
Sustalı olmadığı için işlem daha basit anatar küçük bir tırnakla tutturulmuş.





2 yorum:

Adsız dedi ki...

benim bildiğim clio anahtarı sürgülü şekilde açılıyor. sadece ileri itseniz açılıyor. (clio 2 araca sahibim) kullanma kılavuzundada gösteriyor.

Sero dedi ki...

Hocam aldığımda eskiside bu şekildeydi. Belkide daha önce değişmiş yan sanayi takılmış olabilir. Keşke öyle açılsaydı :)