24 Aralık 2014 Çarşamba

Opel Corsa C / Kapı Döşeme Kumaş Değişimi.

Opel Corsa C kasalarda en çok yaşanan (kronik) problem kapı döşemelerinin açılması. İzmir e gittiğimde bir yakınımın aracında karşılaştım. Değiştirmek için döşemeciler 250-300 lira gibi bir ücret istiyor. Eliniz bu tür işlere yatkınsa 40 lira maliyetle kendiniz yapabilirsiniz. Biz yaptık oldu :)





Kullanılan Malzemeler.

1.5 Mt zevke göre temin edebileceğiniz döşeme kumaşı. 22.4 TL
Mümkünse Bally marka yapıştırıcı, her kapı için bir tüp gidiyor. 8 TL
Yapıştırıcıyı yaymak için ucuz boya fırçası. 2 TL
Döşeme altı artıklarını temizlemek için Sentetik Tiner ve Spatula.
Maketbıçağı,Makas,Torx ve ince düz tornavida.
Bulabilirseniz kapı döşemesi için ince klips.





Söküm işlemi benzer olsada ön ve arka kapılar birbirinden farklı.

Arka kapılarda, alttaki resimde (mavi işaretli) yerlerdeki vidalar sökülüyor. Daha sonra (kırmızı işaretli) kapı açma kolu çerçevesi ve arka cam kolu sökülecek. Kolun çerçevesini, kenarına varsa plastik bir tornavida takarak tırnaklarından çıkartıyoruz. Cam açma kolunun dibinde tel şeklinde bulunan bir sekman var. İnce uçlu bir tornavida ile yerinden çıkartıyoruz. Sekman çıktığında kolu dışarı doğru çektiğinizde gelecektir. Son olarak camın sağında bulunan plastik üçgen kapağıda yine plastik bir ekipman kullanarak tırnaklarını kırmadan çıkartıyoruz.





Ön kapılarda, alttaki resimde (mavi işaretli) yerlerdeki vidalar sökülüyor. Daha sonra (kırmızı işaretli) kapı açma kolu çerçevesi,döşemenin solunda bulunan kapak,cam açma ve ayna ayar düğmesini kenarından esneterek çıkartıyoruz.






Tüm bağlantılar çıktıktan sonra biraz zorlayarak alttan yukarı doğru kapı döşemesini çekiyoruz. Kapılarda plastik klips var biraz zor çıkıyor. Kapılar söküldüğünde klipsleri ayrı bir yerde saklayın. Yakınlarınızda Opel parçası satan bir yer varsa klipslerden yedek almakta fayda var kırılabiliyor. 


Kaplama işlemi iki farklı yöntemle yapılabilir. 

Birincisi daha kolay olanı, kumaş kaplı bölgeyi sökmeden yüzeysel olarak yapıştırıp spatula yardımı ile kenarlarına sokmak. Örnek DH forumdan Tozteper'in yaptığı işlem.


İkincisi ise benim yaptığım, kumaş kaplı bölgeyi plastik kaynaklarından ayırarak yapılan işlem. Yazıda bu yöntemi anlatacağım.


Döşeme kaplı bölgeyi sıcak hava tabancası veya ufak pürmüz tarzında bir çakmakla eriterek çıkartıyoruz.Araya spatula sokup kastırırsanız çıkarma işlemi kolay. (İşaretli bağlantılar)



Döşeme bu şekilde ayrılıyor.


Tutma kolundaki plastik kaynakları çıkartıp, üzerinde bulunan perçinlerden birini kenarından kaldırıyoruz. Perçinin altında kalan plastik kısmı kesiyoruz. Diğer tarafı sökmeye gerek yok çevirdiğinizde dönecektir. 



Söktükten sonra kaplamadan bağlantı yerlerini maket bıçağıile temizliyoruz. Aynı şekilde karşılığındaki çapaklarıda alıyoruz. Kaplama işleminden önce yapmanız daha sağlıklı olur aynı şekilde yerine oturduğuna emin olduktan sonra kaplama işlemine başlayabiliriz.


Eski kumaş çoğu yeri tutmadığı için kolayca ayrılıyor. Altta kalan sünger kalıntıları önce spatula ile kabasını alıyoruz. Daha sonra sentetik tiner sürdüğümüz bez yardımıyla ince kalıntıları da çıkartıyoruz. Altta kalan kısım biraz emici olduğu için tiner biraz geç kuruyor. Bekleyemem diyenler tiner yerine zımpara kullanabilir.





Kumaşı biraz paylı bırakıp kabaca kesiyoruz. Kavisli kısımları yapıştırmadan önce esnetip alıştırırsanız uygulama sırasında pot kalmamasını sağlarsınız.




Yapıştırıcıyı (bally) eşit miktarda döktükten sonra fırça ile yediriyoruz. Boşluk kalmayacak şekilde olduğunda yaklaşık 7-8 dk bekliyoruz. Hızlıca yapılırsa uygulama sırasında kumaş yapıştırıcıyı dışarı veriyor. Böyle birşey başınıza gelirse, döşeme tam olarak yapıştıktan sonra (1saat) beze çok hafif tiner sürüp kusan bölgeyi hafifçe silerseniz çıkacaktır.





Kumaşı yapıştırma işlemini yukarıdan aşağıya doğru yaparsanız daha iyi olur. Alt bölgede oluşan potluğu daha rahat alırsınız. Yapıştırma sırasında eliniz yerine bez yada sert bir sünger kullanmak homojen yapıştırma sağlar.


İşlem bittiğinde kaynak yerlerini ve kolun geçtiği yerleri maket bıçağıyla açıyoruz. Söküm işlemlerinin tersini yaparak topluyoruz. Çakmak yardımı ile kaynattığın bağlantı yerlerini japon yapıştırıcı ile sağlamlaştırdım.






İşte Sonuç. :)







8 yorum:

Adsız dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK GÜZEL ANATIM OLMUŞ. BENİM SORMAK İSTEDİĞİM ARKA KAPIDAKİ TUTMA KOLUNUN PERÇİNLERİNİ SÖKÜYORSUNUZ. İŞLEM BİTTİKTEN SONRA TUTMA KOLUNU NASIL PERÇİNLEDİNİZ.TEŞEKKÜRLER.

Sero dedi ki...

Merhaba,
Perçinleri sökmeden sadece birinin altındaki plastik kısmı keserek çıkardım. Resimde göstermeye çalıştım dikkat ederseniz birinin kenarını kaldırıp alttaki plastiği kestim. Oradan çıktıktan sonrada çevirerek diğer tarafa aldım ve tutma yerini çıkardım.

kazım dedi ki...

Anlatımınız için teşekkürler. seçilecek kumaş nasıl olmalı. altı süngerli mi süngersiz mi. süngerli olanlar kumaştan ayrılıyor gibi.

Sero dedi ki...

Merhaba,
Kullandığım kumaş süngersiz olandı. Süngerli olanını hiç denemediğim için yorum yapamam.

Unknown dedi ki...

Hocam elinize sağlık opel corsa c orijinal kurmasını bulabilirmiyim

Sero dedi ki...

Teşekkürler, orijinal kumaşı bulmak çok zor.
Benzeri aracın döşemesine uygun kumaş döşemeciler de bulunabilir.

Adsız dedi ki...

hocam siz kumaşı nerden aldınız aynı problem bende de var maluk kronik havalar birazdaha ısınsın el atmayı düşünüyorum. birkaç döşemeciye baktım kaliteli kumaş bulamadım. birde 4 kapı için tahminen kaç metre kare kumaş gider

Sero dedi ki...

Kumaşı İzmir/Aliağa sanayideki bir döşemeci den aldım, tesadüf iyi çıktı.2.5 metre kadar aldım rahatlıkla yetti 2 de yeter. Kumaş birazda zevk işi, aracın rengine uyan bir model olur. Hemen her sanayide döşemeci harici döşeme malzemeleri satan yerlerde var.