30 Aralık 2014 Salı

Fiat Linea / Polen Filtre Değişimi



Aracımızda geçirdiğimiz zaman özellikle büyük şehirlerde çok fazla. Trafikte kaldığımız süre içerisinde şehirin pis havası ve önümüzdeki araçların egsoz dumanı kabin filtresi dediğimiz polen fitresinde kalıyor. Periyodik bakımlarda mutlaka değişmesi gerekenler listesindedir. Genellikle 10.000 - 15.000 lik bir periyod vardır ama büyük ve tozlu bir şehirdeyseniz 5000 km geçtiğinizde bu filitre kapkara olur, tıpkı benim aracımdaki gibi. Ben 5000 km de bir bu filtreyi değiştiriyorum. 15TL fiyatı var, sağlığımız için bu fiyatın hiçbir önemi yok. Alırken dikkat etmeniz gereken, filtrenin orjinal, eğer bulunamıyorsa en azından çin malı olmamasına dikkat etmek gerekiyor.


Bu yazıda Linea için Polen filtresi değişimini resimli olarak anlatıcam.


Emotion modeller için Blueme kitinin çıkarılması gerekiyor.Resimde gösterilen 2 adet yıldız civatanın sökülmesi gerekli. Kit çıktığında rahat çalışmak için üzerindeki soketi, siyah tırnağını geriye doğru çekerek çıkarıyoruz.




Filtreye ulaşmak için kapağın sol köşesindeki (6) yıldız vidayı çıkartıyoruz. Vidanın bulunduğu taraftaki tırnağı boşa çıkartarak kapağı söküyoruz.




Filtre karşımıza geliyor. Ustanın dikkatinden kaçmış filtre ters takılmış :)
5000 Km geçmesine rağmen filtrenin hali içler acısı.



Yeni filtremizin kulakçıklarını keserek yerine koyuyoruz. Hava akımının aşağıya doğru olmasına mutlaka dikkat edilmeli. Filtre üzerine bir miktar parfüm sıkarak kanallardaki kötü kokuyu engelleyebilirsiniz. Ben klima dezenfektan spreyi kullandım.





Söküm işleminin yersini yaparak topluyoruz.
Sağlıklı günler :)

0 yorum: