Volkan:
Kırmızı corsa ile uğraştıktan sonra, pazar günü de Seronet nickli Serhat abinin aracına uygulama yapma şansı buldum. Bayağı eğlenceli geçen bir gün oldu benim için. Bir o kadar da aksilik ile karşılaştık. Araç sonradan tamamen boya görmüş, yer yer zımpara yapmak zorunda kaldık. Araç canlandı, parladı fakat kusursuz bir yüzey elde edemedim nedense. Bazı yerlerde 105 sonrası hare bile kalmazken, aracın çoğu bölgesinde daireseller bile kaybolmadı. Biz kusurun neden kaynaklandığını anlamadık. Ben güçsüz olsam, baskı yapamasam diğer yerlerde nasıl 0 yüzey yakaladık anlayamadım açıkçası. Serhat abi ile ben sonuçtan oldukça memnun kaldık ama parlaklık konusunda. Kusursuz yüzey bulamamamızın sebebini de ben boyacının kötü işçiliğine bağlıyorum ( kendimi de hiç suçlu bulmam ona göre :++: ) Bu arada uygulamaya başladan elektriklerimiz gitti. O da bizi bayağı oyaladı, işimizi geciktirdi. 105 ile işimiz bitince hava karardığı için glaze, 205 ve wax işlemlerinin fotosu yok kusurumuza bakmazsanız seviniriz. Bu arada uygulama sırasında bize eşlik eden sevenhill nicki Mustafa abiye de teşekkür ederiz. 75 mm lik tablasını kullandık farlarda. Ama en önemlisi FLEX L3403 VRG polisaj makinesini kullanma fırsatını elde ettim onun sayesinde. Çok değişik bir dünya bu flex denemeniz lazım. Anlatılmaz yaşanır :D Neyse fotolara geçelim artık çok uzattım yine :++:
Yıkama öncesi aracımızın durumu;
Aracımızı tüm kuralların dışında yıkıyoruz, fazla söze gerek yok her şey orada :++:
Serhat abi sağolsun aracın kil işini halletti, kaydırmak içinde çok fazla sulandırılmış ATAS Hyrorep kullandı;
Kilin şoför kapısının bel altı yapıldıktan sonraki hali. Araçta değişik bir kir var anlamadım gitti :D;
Serhat abi kil işini bitirince kile nasıl vurduysa bulduğumda bu şekildeydi :++:;
Kil sonrası aracın genel görünümü;
Polisaj öncesi kaputun durumu;
Serhat abi ile beraber aracın belirlediğimiz gölgelerine zımpara yaptık;
Farlara da zımpara yaptı sağolsun Serhat abi;
Farların sadece zımpara öncesi ve sonrası fotolarını çekmişiz sadece, çünkü farlar da bizi çok oyaladı. Camlarda vernik atması vardı, biraz da yumuşak bir yüzeyi vardı galiba yün pad+105 fazla ısındırdı. Zımpara+polisaj işlemini tekrarladık bir kaç kere;
Aracı maskeledik ettik, elektrik gidince biz de bir öğle yemeği yiyelim diye ara verdik işimize. Yemek sırasında yanımızda 2 tane fotoğraf makinesi olmasına rağmen çekmek aklımıza gelmedi :D Yemek dönüşü koyalım dedik biz de:++:;
Artık polisaja başlıyoruz. Kaputa w4000+105 deniyorum;
Kaputta tek vuruş w4000+105 sonrası durum;
Mustafa abi geldi ve işe koyulmaya devam ettik muhabbet eşliğinde;
Yan panelde ve bagajda yine w4000+105 uyguluyorum. Aynı zamanda değişik bir 50/50 ekledik :D
Bütün aracın W4000+105 geçilmesi sonucu hava karardı ve Menzerna polishing pad+205 , noname waffle pad+ CG Ez Creme Glaze, FK 1000 P işlemlerini fotolayamadık. Bunlar da iş bitişi benziklikte yakaladığımız fotolar :ok:
Polisaj ve koruma sonrası ışık kontrolümüz ( ne yazık ki her bölgede aynı sonucu yakalayamadık ) ;
Sabırla konuyu okuyan, yorum yapan herkese özellikle Serhat abime çok çok teşekkür ederim. Bu arada bize katılan Mustafa abiye de teşekkür ederim. Yine güzel bir uygulama oldu benim için :D
0 yorum:
Yorum Gönder