4 Mart 2014 Salı

ELM 327 Modifiye Etme İşlemi


Merhabalar uzun zamandır ELM 327 cihazının nasıl modifikasyon yapılacağı soruluyordu bende bunu elimden geldiğince anlatayım dedim. ELM 327 cihazını modifiye etmemizin amacı normalde bulunması gereken 3 adet (Sar, Kırmızı, Yeşil) kabloların bulunmayışıdır (en azından bende yok). Umarım açıklayıcı olmuştur. 
Şu kabloyu yapmaya çalışacağız.
Boardı sökmeden elimizde 2 adet biri çiftli olmak koşulu ile açma kapama düğmesi(On / Off / On Toggle anahtar), havya, lehim, tornavida, matkap (elm cihazının plastiğinin kenarlarından delmek için fakat siz ben havyayla delerim derseniz onu bilemem) bir miktar da ince kablo (zil teli gibi bir kablo işinizi görecektir)’yu tedarik etmeniz gerekiyor. Bu malzemeleri ayarladıktan sonra gelelim cihazı sökmeye.

Benim kullandığım anahtarlardan birisi çiftli biriside tekli. Teklinin fotoğrafı aşağıda. Bu anahtarın bide çiftlisi oluyor piyasada kolaylıkla bulunabilir.












Öncelikle ELM 327 cihazının üzerindeki etiketi kaldırıyoruz ve altındaki toplam dört adet vidayı söküyoruz ve plastik parçaları birbirinden ayırıyoruz. Boardın olduğu kısım görüyoruz.

Daha sonra Elm 327 cihazının soketine bağlı olan kabloların yanlarına baktığımızda plastik parçanın üzerinde rakamlar yazar. Bizim için gerekli olanlar 6, 7 ve 14. Pinlerdir. (Adapter cable 3 yazan kabloyu elde etmek amacı ile bu pinler gerekli). Öncelikle 6. Pini buluyoruz ve bu pin üzerindeki kabloyu sökerek çiftli dediğim anahtarın (On / Off / On 6 Ayak Toggle)ortasında bulunan pine lehimliyoruz. Daha sonra 6. Ve 1. Pine birer adet kablo lehimliyoruz. Bu kabloların diğer uçlarını ise anahtarın(On / Off / On 6 Ayak Toggle) ortasına lehimlediğimiz kablonun sağındaki ve solundaki pinlere lehimliyoruz.  
Daha sonra 7. Pini buluyor ve söküyoruz. Anahtarın diğer boş kalan orta pinine lehimliyoruz. Soketin boş kalan 7. Ve 12. Pinine birer kablo lehimleyerek kabloların diğer uçlarını anahtarda (On / Off / On 6 Ayak Toggle) 7. Pinden çıkarıp lehimlediğimiz kablonun sağına ve soluna lehimliyoruz fakat burada dikkat etmemiş gereken bir nokta var. Oda anahtara ilk 6. Kabloyu çıkarıp lehimlediğimiz sıra ile aynı şekilde 7. Ve 12. Pinleri lehimlemeliyiz. Yani 6. Pinden söktüğümüz kabloyu anahtarda hangi tarafa lehimledi isek 7. 

Pinden çıkan Kabloyuda o tarafa lehimlemeliyiz (Anlatmaya çalıştığımı aşağıda çizdim).














Son olarak sıra geldi 14. Kablonun ayarlanmasına. 14. Kabloyu söküp aldıpımız tekli toggle anahtarın orta pinine lehimliyoruz. Daha sonra 14. Pine ve 9. Pine birer kablo lehimliyoruz ve bu kabloların diğer uçlarını anahtarın boş kalan pinlerine lehimliyoruz. 













Şimdi sıra geldi düğmeleri nereye koyacağımıza. Ben kutu üzerinde uygun bulduğum(içeride devre elemanlarının olmadığı 2 yer buldum ben) 2 yere matkap ile anahtarların girebileceği 2 delik açtım ve anahtarları buralara yerleştirdim. 
Umarım anlatabilmiştirim. 

İnternetten bulduğum bir foto aşağıda. Arkadaş başka bir araç için tek anahtar kullanmış fakat biz mecbur 2 anahtar kullanmalıyız.













En son kapağını kapatıp vidalarını sıkıyoruz ve etiketini yapıştırdığımızda ELM cihazımız hazır.
Anahtarlar bir konumda iken arabanın belli kısımlarına bağlanırken (motor gibi) diğer konumda iken farklı kısımlarına (body computer, cproxy gibi) bağlanabilirsiniz.

Buda benim yaptığım ELM 327 cihazı. Butonları sağlı sollu koydum ben.



grandepunto forumdan Ali (alixxx) Beyin anlatımıdır.

0 yorum: