19 Şubat 2016 Cuma

Ford Mondeo Mk4 / Anahtarsız Kilitleme Düğmesi Onarımı

Kar yağışından sonra büyük bir keyifle kullandığım kilit düğmesi arıza yaptı. Muhtemelen komple kapı kolu olarak satıldığını düşündüğüm için onarım yoluna gittim.
Kapı kolunun sökülme işlemini sormak için forumda konuda açmıştım (Burada), cevap verenlere teşekkürler kapı kolunu çıkarıp arızalı switch i değiştirerek düğmeyi onardım. Yaklaşık 1 aydır düğme bozuk geziyorum, nasıl alıştıysam artık arabayı kumandadan kilitlemek zor gelmeye başladı :) Anahtarsız kilitleme olan modellerde, anahtar cepte ise basarak kapıları kilitlemeye yarıyor. Açarken de kapı kolunu çekmek yeterli böylece anahtar cepten hiç çıkmıyor.



Öncelikle kapı içindeki plastik kapağı açıyoruz, altındaki torx vidayı gevşetiyoruz zira tamamen çıkmıyor sanırım kapı içine düşmemesi için böyle bir önlem alınmış. Vidayı gevşettikten sonra önce kilit mekanizmasını dışarı doğru çekerek yerinden alıyoruz daha sonra ise kolu çektiğimizde oda boşa çıkmış oluyor.





Daha sonra kolun içini açmak için yine resimdeki gibi 2 tane torx vidayı açıyoruz.
Kabloda soket olmadığından kesmek zorunda kaldım. Sorun olacağını sanmıyorum zira kablosunu paylı bir şekilde bırakmışlar.


Üzerindeki körük zamanla yırtıldığı için su almış ve içindeki switch dağılmış. Kalan kısmını da düzgünce çekerek çıkartıyoruz.



Oksitlenen bölümü devre temizlik sıvısıyla temizledikten sonra yeni switch i lehimliyoruz.


Körüğü takmadan önce ısıya ve suya dayanıklı silikonla kenarları doldurup öyle yerine takıyoruz.
2-3 saat kurumadan sonra düğmemiz hazır. Söküm işleminin tersini yaparak topluyoruz. Kabloyu geri takarken enerji bulabilirseniz ekleri lehimleyin.
Enerji şansım olmadığı için ek yapıp üzerine makaron taktım kablo hareket etmediği için sorun çıkacağını sanmıyorum.



Sonuç başarılı 


0 yorum: