16 Eylül 2015 Çarşamba

Ford Mondeo MK4 / Silinen/Dökülen Tuşların Onarımı

Aracı aldığımda 3 tuşun tamamında boya sökülmesi ve kabarma vardı. Daha önce eski araçlarım olduğu için bu tarz işlere elim yatkındır.
Yapılabilecek işlemlerden birisi boyası tamamen sökülmüş düğmeye serigrafi yaptırmak. Bunu herkesin yapmayacağını düşündüğüm için kolay bir yolu seçtim folyo kaplamasına baskı yapıp üzerine yapıştırdım.
Bu işlemin bir tek eksi durumu var düğme üzerindeki ışıklar gözükmüyor. Fakat ben o iğrenç görüntüye bunu değişirim dedim ve işlemi yaptım.


Rezistans düğmesi gözükmüyor ama hepsinden daha kötüydü.

000.jpg



Tuşları sökmek basit, araya falçatanın ucunu sokup hafif bastırarak çektiğinizde yerinden çıkıyorlar.

001.jpg

Tuşlar söküldükten sonra üzerindeki boyayı tuşu çizmeden çıkarmak gerekli. Önce koli bandıyla zayıf yerleri resimde görüldüğü gibi kolayca aldım.
Daha sonra sırasıyla 180,320600, ve 1000 zımpara ile zemini düzleştirdim.


002.jpg


Tuşun içi şeffaf ve bu şekilde bağlandığında tuşun tamamı yanıyor.
Bu resimde denemek için tek kat folyo yapıştırdım malesef kapatmadı.

003.jpg

Tuşların ölçüsünü aldıktan sonra gereken simgeler oluşturuldu.
Şablon hazırlandı.

Bu şablonu PDF olarak konunun sonunda bulabilirsiniz.

004.jpg


Folyolarımızı A4 boyutunda kestik .

005.jpg

Renkli laser bir printer dan çıktısını aldım. Yakınlarda bulunan bir baskı merkezine götürüp boyasının silinmemesi için laminasyon yaptırdım.
Malum malzeme folyo olduğu için tamamını düzgün yapamadı ama sorun yok içinden fazlaca çıktı.

006.jpg


Tuşun tamamının ışık olmaması için altına siyah folyo çektim.
Ben yapmadım ama istenirse ufak delikler açılacak tuşun ışığının görünmesi sağlanabilir.


007.jpg

008.jpg

Çalışma alanı.

009.jpg


Folyo kaplanmış ve kenarları kesilmiş hali.

010.jpg


Daha kusursuz olması için tuşun tamamı gri ye boyanabilir. Böylece kenarlardan başka bir rengin görünme ihtimali kalmaz.

011.jpg


Montaj sonrası sonuç,

Işıkları yanmasada eski kötü görüntüsünden eser kalmadı.

012.jpg

013.jpg






Şablon dosyası PDF

http://seronet.hol.e...lar/seronet.pdf

2 yorum:

Samet ocak55 dedi ki...

PDF Dosyasını tekrar alabilir miyiz silin miş

Unknown dedi ki...

Fotoğraflar ve pdf dosyanız silinmiş ilgilenir misiniz